„Content is king” to hasło, które w ostatnich latach pojawia się w licznych artykułach związanych z marketingiem internetowym. I nie ma w tym przypadku – merytoryczne, dobrze zoptymalizowane treści to dzisiaj najlepsza wizytówka każdej firmy, również w branży IT. Dają mnóstwo korzyści i stanowią sposób, by wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm. Dlatego też warto zadbać o content na swojej stronie internetowej i postawić na copywriting IT, który pomoże Ci w zdobyciu tak upragnionej pozycji lidera rynku.

Czym zajmuje się copywriter IT?

Copywriting IT to – mówiąc w skrócie – tworzenie treści dla firm działających w branży informatycznej. Niezależnie od tego czy zajmujesz się tworzeniem stron internetowych, projektujesz aplikacje, czy też prowadzisz sklep ze sprzętem komputerowym, możesz skorzystać z pomocy specjalisty – zajmie się on stworzeniem merytorycznych treści, które nie tylko zainteresują potencjalnego klienta, ale również nakłonią go do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Co wchodzi w zakres działań copywritera IT?

  • Kompleksowy research. Zanim copywriter IT zajmie się tworzeniem treści, musi znaleźć niezbędne informacje. To stała i nieodłączna część tej profesji – zdobycie wiedzy w danej tematyce i umiejętność przelania jej na wirtualny papier to absolutna podstawa, bez której wsparcie Twojej firmy nie byłoby możliwe. Copywriter dla branży IT, posiadający odpowiednie doświadczenie, będzie w stanie wyedukować się na tyle, by w krótkim czasie stworzyć profesjonalne treści, które będą przydatne użytkownikowi. I odpowiednio zareklamują Twój biznes.
  • Tworzenie profesjonalnych treści. Po zgromadzeniu informacji i stworzeniu konspektu, copywriter IT może zająć się kreowaniem treści. Są one nie tylko poprawne pod względem językowym, ale również bogate w przydatne informacje i w stu procentach wyczerpujące daną tematykę. Mogą to być artykuły blogowe, opisy produktów, treści na podstrony lub zaplecza SEO i wiele innych. Copywriting IT polega również na tym, aby stworzone teksty miały siłę perswazji, a mówiąc prościej – angażowały odbiorców i sprzedawały.
  • Optymalizacja treści pod SEO. Stworzenie merytorycznych i perswazyjnych treści to nie wszystko, ponieważ muszą one jeszcze brać udział w promocji Twojej witryny w wyszukiwarkach. „Content is king” również dlatego, że jest najskuteczniejszą metodą na uzyskanie wysokich pozycji w Google – copywriter IT zadba więc o to, aby treści zawierały odpowiednie słowa kluczowe, posiadały właściwe formatowanie, nagłówki i by zostały dostosowane nie tylko do potrzeb użytkownika, ale i wymagań robotów wyszukiwarki.

Co zyskasz stawiając na copywriting w branży IT?

zalety copywritingu IT

Zatrudnienie copywritera dla branży IT jest korzystne pod wieloma względami – oto co zyskasz decydując się na taki krok.

Profesjonalną, interesującą stronę

Nowoczesna, dobrze zoptymalizowana strona internetowa to wizytówka każdej firmy, również w branży IT. Jednak aby miała wartość dla użytkownika czy potencjalnego klienta, musi być interesująca i zawierać ciekawe treści oraz przydatne informacje. Stawiając na copywriting IT zyskasz to wszystko, dzięki czemu lepiej zaprezentujesz swoją ofertę, przedstawisz się swoim klientom albo pozyskasz nowych, np. dzięki profesjonalnemu blogowi.

Większy ruch w witrynie

Interesujący content sprawi, że Twoją stronę odwiedzi większa liczba potencjalnych klientów, a to oznaczać będzie zwiększony ruch na stronie. Będzie to miało pozytywny wpływ na sprzedaż, a także pozycjonowanie witryny. Co więcej – dzięki profesjonalnym, regularnie aktualizowanym treściom zyskasz pewność, że użytkownik wróci do Ciebie zamiast szukać informacji, produktów czy usług u konkurencji.

Skuteczniejsze pozycjonowanie

Wysoka pozycja strony w Google to dzisiaj motor napędowy dla każdego biznesu, a bez odpowiedniego contentu stracisz nią szansę. Roboty wyszukiwarki, oceniając witryny i ustalając ranking, biorą pod uwagę nie tylko składnię czy liczbę wyrażeń kluczowych, jakie znajdą się w tekstach, ale również ich wartość merytoryczną. Wszystko po to, aby spełniać oczekiwania internautów i dostarczać im najlepsze możliwe wyniki. Dzięki copywriterowi IT będziesz mógł zaistnieć w Google i tym samym skuteczniej promować swoją działalność.

Wizerunek eksperta w branży

Niezwykle istotną funkcję, jaką pełnią dzisiaj profesjonalne treści, jest budowanie wizerunku eksperta w branży. Potencjalny klient widząc, że posiadasz na swojej stronie szczegółowe opisy produktów czy usług albo prowadzisz wypełnionego po brzegi informacjami bloga, uzna Cię za specjalistę, któremu warto zaufać. I chętniej wybierze ofertą Twoją, a nie konkurencyjnej firmy. Dzięki profesjonalnemu contentowi stworzysz pozytywny wizerunek firmy i zbudujesz zaufanie klientów – a to klucz do sukcesu, również w branży IT.

Gdzie znaleźć copywritera dla branży IT?

gdzie znaleźć copywritera

Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe – warto przede wszystkim zaufać doświadczonej agencji, która weryfikuje kandydatów i zatrudnia wyłącznie najlepszych specjalistów. W ten sposób nawiążesz współpracę z copywriterem, który zaopatrzy Twoją witrynę w najwyższej jakości content.