Outsourcing działań z zakresu marketingu internetowego staje się coraz bardziej popularny. Małe i większe przedsiębiorstwa doceniają szereg korzyści, jakie niesie tego typu współpraca – zwłaszcza ta z freelancerami. Podpowiadamy, jak znaleźć podwykonawców działań e-marketingowych, nie ruszając się zza firmowego biurka.

Outsourcing działań digital marketingowych – dlaczego warto współpracować z freelancerem?

Argumentów przemawiających za zlecaniem działań digital marketingowych „wolnym strzelcom” jest całe multum. Wśród najważniejszych z punktu widzenia właściciela przedsiębiorstwa warto wspomnieć chociażby o:

  • optymalizowaniu wydatków firmowych – współpraca z freelancerami jest w ostatecznym rozrachunku tańsza niż zatrudnienie pracowników etatowych specjalizujących się w danym obszarze marketingu czy skorzystanie z usług agencji marketingowej;
  • możliwości pracowania z najzdolniejszymi specjalistami – większość freelancerów to osoby ambitne, którym zależy na ciągłym rozwoju w swojej branży, najczęściej z naciskiem na wąską specjalizację. Zbierają doświadczenia przy różnych projektach, dzięki czemu mają o wiele szersze spojrzenie na daną dziedzinę;
  • dostępności czasowej – freelancerzy mają najczęściej nienormowane godziny pracy. Wykonanie zadania z dnia na dzień nie stanowi dla większości z nich problemu, nawet jeśli zlecenie pojawia się po typowych godzinach pracy biurowej;
  • elastyczności w dobieraniu wykonawców – jeśli dany freelancer nie do końca spełnia Twoje oczekiwania, w każdej chwili możesz się z nim rozstać i nawiązać współpracę z kimś innym. 

Gdzie szukać podwykonawców z obszaru marketingu internetowego?

Nawiązanie współpracy z freelancerem od e-marketingu jest w dzisiejszych czasach bardzo proste i właściwie nie wymaga ruszania się zza ekranu komputera, tabletu czy smartfona. Wystarczy, że wiesz, jakie dokładnie usługi Cię interesują i masz dostęp do internetu. Freelancerzy od mediów społecznościowych, SEO, SEM, content marketingu, e-commerce marketingu, video marketingu, e-mail marketingu, strategii marketingowych itd. ogłaszają się w sieci na grupach tematycznych, prowadzą swoje strony internetowe i korzystają z serwisów łączących wykonawców ze zlecającymi. Skorzystanie z tej ostatniej opcji jest najwygodniejsze i najskuteczniejsze, ponieważ:

  • nie musisz przeczesywać dziesiątek ofert;
  • masz dostęp do opinii na temat wcześniejszych zleceń realizowanych przez danego specjalistę;
  • możesz filtrować tylko tych podwykonawców, którzy spełniają Twoje wymagania pod kątem formy współpracy, budżetu itp.;
  • płacisz za faktycznie wykonaną pracę.

Jeśli szukasz freelancera z dowolnej dziedziny marketingu, koniecznie sprawdź portal odfreelancera.pl, gdzie możesz skorzystać z wyżej wspomnianych udogodnień i znaleźć solidnego specjalistę.

Dobry brief to podstawa sukcesu we współpracy z freelancerem od e-marketingu

Kluczem do sukcesu w delegowaniu zadań freelancerowi od marketingu internetowego jest jak najbardziej precyzyjne zdefiniowanie Twoich wymagań i oczekiwań – w zależności od tego, z której konkretnie dziedziny e-marketingowej potrzebujesz pomocy. Jeśli dopiero rozpoczynasz współpracę z konkretną osobą, Twój brief powinien zawierać informacje nie tylko o samym zleceniu, deadlinie i budżecie, ale też o Twojej grupie docelowej czy kwestiach związanych z całą komunikacją marki. Dzięki temu możesz być spokojny, że efekt pracy “wolnego strzelca” będzie spójny z potrzebami Twojego biznesu. Nie bój się również zaznaczać w briefie, jakiego rezultatu oczekujesz – nawet jeśli będzie on ściśle wyrażony w liczbach (np. wzrost CTR maili o 25%, wzrost liczby obserwatorów na Facebooku o 1000, wzrost odwiedzin sklepu internetowego o 30%, osiągnięcie pierwszej pozycji w wyszukiwarce na daną frazę kluczową itp.). To sprawi, że freelancer, z którym zamierzasz rozpocząć współpracę, będzie mierzył siły na zamiary i jeśli podejmie się danego zadania, mając świadomość, jaki cel ma osiągnąć, nie powinien mieć problemu z jego realizacją.