Monitoring cen e-commerce zbiera z rynku i dostarcza administratorom sklepów internetowych cenne dane na temat działań konkurencji w zakresie polityki cenowej. Stanowią one podstawę do podjęcia kroków, których celem jest optymalizacja zysków ze sprzedaży. Dowiedz się, jakie działania możesz podjąć w swoim sklepie internetowym na podstawie danych zebranych przez narzędzia do monitoringu cen.

Obniżka ceny – sposób na zwiększenie wolumenu sprzedaży

W tym miejscu należy wspomnieć, że w e-commerce cena ma dużo większe znaczenie w podejmowaniu przez klientów decyzji zakupowej niż w sprzedaży stacjonarnej. Wynika to z co najmniej kilku faktów, jednak kluczowym jest to, że klienci sklepów internetowych mają bardzo ułatwione zadanie w czasie porównywania ofert. Można z łatwością otworzyć strony kilku sklepów, marketplace lub porównywarkę, aby znaleźć najniższą ofertę.

Stąd też sklepom internetowym zależy na tym, żeby ich oferty mogły być możliwie jak najtańsze. Monitoring cen nie musi jednak prowadzić do wojen cenowych i ich ciągłego obniżania. Bardzo często wystarczy obniżyć cenę zaledwie o kilka złotych, a niekiedy nawet o 1 grosz, aby osiągnąć swój cel – może być nim stanie się najtańszym sklepem, oferującym dany produkt, lub zajęcie zakładanej pozycji w rankingach porównywarek cenowych. Sprawdź monitoring cen w Dealavo: https://dealavo.com/pl/

Dlaczego warto być wysoko w rankingach porównywarek?

Jak już wspomniano, klienci sklepów internetowych dużą wagę przykładają do ceny. Niska cena będzie wiązała się z większa liczbą odwiedzin na stronie ofertowej Twojego e-commerce’u. Liczba odwiedzin przekłada się z kolei na liczbą dokonanych sprzedaży.

Obniżając cenę, możesz podnieść zyski ze sprzedaży wskutek zwiększenia jej wolumenu.

Podwyżka cen? Z monitoringiem wiesz, kiedy możesz sobie na to pozwolić

Monitorowanie cen i optymalizacja polityki cenowej nie zawsze muszą prowadzić do obniżania swoich ofert czy wręcz wdawania się w wojny cenowe. Zwiększenie zysków można osiągnąć również poprzez podniesienie swojej marży. Najkorzystniej jest zrobić to wtedy, kiedy podwyżka cen nie poskutkuje odpływem klientów, szukających najtańszych ofert. Kiedy jest to możliwe?

  • Ceny możesz podnieść, kiedy u Twojej konkurencji brakuje towaru. Wówczas z braku innej możliwości, klient dokona zakupu u Ciebie.
  • Na podwyżkę możesz pozwolić sobie także w sytuacji, kiedy jesteś jedynym sprzedawcą danego produktu i nie masz konkurencji, do której mogliby przejść klienci.
  • Monitoring cen daje też możliwość podjęcia decyzji o podwyżce w sytuacji, kiedy różnica między Twoją ofertą a kolejną w rankingu porównywarki jest na tyle duża, że daje przestrzeń do zwiększenia marży bez utraty pozycji.

Dzięki podwyżce cen zwiększasz zyski poprzez nakładanie na produkty większej marży.

Optymalizuj zyski w sposób odpowiedni do sytuacji rynkowej

Dzięki narzędziom do monitoringu cen możesz zwiększać zyski ze sprzedaży. Zebrane informacje pozwolą Ci wywnioskować, jakie rozwiązanie okaże się bardziej opłacalne w danym momencie. Bez zebrania rzetelnych i aktualnych danych z rynku byłoby to niemożliwe.