To, w jakim pudełku Twój klient otrzymuje zamówienie ze sklepu internetowego, ma spore znaczenie w całym procesie zakupowym. Od pudełka wysyłkowego zależy pierwsze wrażenie, jakie wywierasz na kupującym, a ten czynnik psychologiczny może mieć wpływ na kolejne zakupy. Zobacz, jakie pudełka wysyłkowe dla e-commerce warto wybrać,

1. Pudełko wysyłkowe powinno być estetyczne

Wiele osób jest wzrokowcami i estetyka kartonika, w którym przychodzi zamawiany produkt jest dla nich ważna. Pudełko wysyłkowe wykonane z mocnego kartonu o gładkiej fakturze to optymalny wybór dla branży e-commerce. Pudełko może mieć nadrukowane logo lub być całkiem gładkie. Wielu klientów je zatrzyma, aby potem spakować w nie sprzedawane na portalach używane rzeczy – w ten sposób estetyczne pudełko wysyłkowe może pełnić rolę dyskretnej reklamy Twojej firmy.

2. Pudełko wysyłkowe musi być szybkie do pakowania

Jeśli w Twoim biznesie szanuje się czas, to wybierz pudełka, które można szybko zamknąć. Pasek klejowy z wiecznie żywym klejem pozwala błyskawicznie spakować produkt w karton – bez konieczności używania taśm klejących. To oszczędność czasu i pieniędzy!

3. Pudełko musi być też wygodne do rozpakowania dla klienta

Opakowania wyposażone w tasiemkę zrywającą umożliwiają proste otwarcie pudełka bez używania noża czy nożyczek. Osoba otrzymująca i rozpakowująca zamówienie jednym ruchem zerwie tasiemkę, nie uszkadzając zapakowanego towaru.  

4. Pudełko powinno nadawać się do kolejnego użycia lub dokonywania zwrotów

Jeśli pudełko będzie otwarte za pomocą tasiemki zrywającej, z pewnością klient go nie uszkodzi. Dzięki temu będzie mógł je wykorzystać do wykonania potencjalnego zwrotu towarów. Co prawda nikt nie dąży do otrzymywania zwrotów w sklepie internetowym, ale jeśli już ma do tego dojść, to lepiej, by zwracany produkt był zapakowany bezpiecznie i nie uszkodził się w transporcie. Ponowne wykorzystanie pudełka przekłada się również na ekologię. Kartoniki przydają się też klientom do przechowywania różnych rzeczy w domu.

5. Łatwe ponowne zaklejenie pudełka zwrotnego

Kolejnym ważnym szczegółem, na który trzeba zwrócić uwagę przy wyborze idealnych pudełek wysyłkowych dla sklepu e-commerce jest możliwość ponownego zaklejenia kartonu bez użycia dodatkowego kleju czy taśm klejących. Klienci doceniają takie rozwiązania. Zobacz dobry przykład – https://viki.com.pl/e-co-box-pudelka-wysylkowe/. Te wygodne pudełka wysyłkowe z paskiem zabezpieczającym żywy klej można ponownie zakleić w błyskawiczny sposób. Pasek jest o kilka milimetrów szerszy od warstwy kleju, dzięki czemu można go łatwo chwycić, zerwać i zakleić w kilka sekund.

Łatwe i szybkie pakowanie z jednej strony, a z drugiej przyjemne i bezpieczne rozpakowywania kartonowego e-co boxa to dwa decydujące czynniki, które sprawiają, że jest on dobrym wyborem dla e-sklepu. Dodatkową zaletą jest możliwość ponownego wykorzystania pudełka w różnych celach – czy to na bezpieczny zwrot towaru, inną przesyłkę w handlu społecznościowym czy nawet do przechowywania drobiazgów w domu. Szybkie i bezpieczne ponowne zamknięcie pudełka umożliwia tasiemka z wiecznie żywym klejem. Sprawdź, czy Twój dostawca opakowań dla e-commerce spełnia wszystkie te wymogi!