Oferując produkty lub usługi, prędzej czy później myślimy nad tym, czy nie warto byłoby rozszerzyć działalność o sprzedaż przez internet. Sklep internetowy daje o wiele większy zasięg naszej ofercie i pozwala na dotarcie do grona odbiorców z całego świata. Zdecydowanie warto więc wpisać ten krok do swojego biznesplanu i rozważyć model, w jakim chcemy sprzedawać.

Własna platforma sprzedażowa – czy to zawsze dobry pomysł?

Prowadzenie sprzedaży w sklepie internetowym kojarzy nam się przede wszystkim z koniecznością zatrudnienia sztabu programistów, zakupem domeny, serwerów i olbrzymim kosztem stworzenia idealnego, szytego na miarę sklepu. Faktycznie, decydując się na w pełni spersonalizowaną platformę sprzedażową musimy liczyć się z dużym wydatkiem. Zaprojektowanie sklepu na życzenie klienta, wdrożenie go oraz późniejsza opieka programisty to kwota rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Należy pamiętać, że będziemy potrzebować również stałego nadzoru nad działaniem strony oraz usprawniania jej z biegiem czasu, co również wiąże się ze sporymi kosztami. Jeśli przeraziła Cię ta wizja i zacząłeś już w myślach rezygnować ze swojego biznesu on-line to niepotrzebnie, ponieważ na rynku są dostępne o wiele łatwiejsze i dużo tańsze rozwiązania.

SaaS – idealne rozwiązanie na start w e-commerce

Dedykowane platformy oraz zespół programistów będą Ci potrzebne głównie wtedy, gdy chcesz prowadzić biznes na ogromną skalę, sprzedawać dziesiątki tysięcy produktów jednocześnie i prowadzić skomplikowane bazy danych. Tak rozbudowany sklep internetowy faktycznie będzie potrzebował indywidualnych rozwiązań i stałego nadzoru projektanta strony. Jeśli jednak dopiero startujesz z biznesem w sieci, masz katalog produktów w skali kilkuset pozycji i potrzebujesz szybkiego i sprawdzonego rozwiązania to warto rozważyć model SaaS, czyli inaczej Software as a Service. Jako klient otrzymujesz oprogramowanie wraz z ciekawym szablonem Twojego sklepu internetowego lub platformy B2B i pakietem dodatkowych funkcji. Istotą modelu SaaS jest to, że bardzo szybko możesz zacząć sprzedawać on-line bez zatrudniania sztabu specjalistów. Wystarczy, że kupisz oprogramowanie i swój gotowy sklep internetowy  w cStore pod adresem https://www.cstore.pl/gotowy-sklep-internetowy/, gdzie w pakiecie otrzymujesz również zautomatyzowaną platformę do obsługi swojej sprzedaży, wsparcie zespołu specjalistów i całą gamę możliwych do wykonania integracji z operatorami płatności, firmami kurierskimi czy systemami magazynowo-księgowymi.

Kiedy warto zdecydować się na Saas?

Wybierz ten model platformy sprzedażowej jeśli znasz się na prowadzeniu biznesu, ale nie masz doświadczenia w programowaniu i projektowaniu stron. Pozwoli Ci to uniknąć sytuacji, w  której będziesz musiał płacić ogromne kwoty programiście za stworzenie sklepu, prowadzenie go i wszystkie dodatkowe integracje. Zastanów się także, kiedy chciałbyś rozpocząć sprzedaż w sektorze e-commerce. Jeśli zależy ci na czasie i szybkim zarabianiu pieniędzy on-line to zdecydowanie Saas będzie lepszym rozwiązaniem, ponieważ stworzenie i wdrożenie dedykowanej platformy trwa czasami kilka miesięcy. Ostatnim istotnym czynnikiem, na którym warto się skupić jest łatwość obsługi twojego sklepu. Jeśli zależy ci na tym, by wraz z gotowym sklepem internetowym otrzymać intuicyjny panel administracyjny, który pozwala na łatwe zarządzanie sprzedażą, magazynem i produktami to w modelu SaaS możesz otrzymać takie rozwiązania w pakiecie jednocześnie z możliwością przetestowania wszystkiego przed podjęciem decyzji o zakupie oprogramowania.

Jeżeli więc jesteś zainteresowany wystartowaniem na rynku e-commerce przeanalizuj dostępne modele sprzedaży on-line i wybierz najlepszą dla siebie i Twojego sklepu internetowego. To bardzo ważna decyzja, która wpłynie nie tylko na zyski ale również na zarządzanie całą sprzedażą więc podejmij decyzję świadomie.