Wysokiej jakości stały dostęp do internetu jest praktycznie niezbędny w każdej firmie i to niezależnie od tego w jakiej branży działa. Sprzedaż, marketing, reklama, efektywny kontakt z klientem i wiele innych aspektów dobrze prosperującego przedsiębiorstwa opartych jest na komunikacji online. Na co należy więc zwrócić uwagę wybierając dostawcę internetowego? Podpowiadamy.
Niezawodny internet stacjonarny
Dużą rolę w działalności każdej firmy odgrywa niezawodny dostęp do sieci. Powinien być on niezależnie od pory dnia i intensywności użytkowania. Nawet w momencie dużego obciążenia łącza wszyscy pracownicy muszą korzystać komfortowo z internetu. Nie może być mowy o jakichkolwiek opóźnieniach lub przestojach.
Wybierając konkretną ofertę należy sprawdzić tak zwany parametr SLA. Jest on skrótem od angielskiego Service Level Agreement. Jest to gwarantowana w umowie sprawność w dostępie do sieci. Poszczególni dostawcy, którzy oferują internet stacjonarny w Krakowie dla firm starają się zaoferować wartość jak najbardziej zbliżoną do stu procent. W umowie znajdziemy szczegółowe informacje dotyczące między innymi konsekwencji niewypełnienia zobowiązań serwisowych, których za wszelką cenę będzie starał się uniknąć dostawca.
Internet stacjonarny z łączem symetrycznym
Łącza symetryczne oferują najwyższą jakość oraz maksymalną wydajność. Prędkość wysyłania oraz pobierania danych jest identyczna. Pozwala to firmom czerpać ogromne korzyści między innymi z możliwości hostingu stron internetowych oraz oferowania usług w serwerowni znajdującej się w placówce firmowej. Ogranicza to tym samym koszty i zwiększa bezpieczeństwo, a także daje pełną kontrolę nad informacjami przechowywanymi w przedsiębiorstwie.
Internet stacjonarny z dobrym wsparciem technicznym
W umowie internetowej znajdziemy zapisy dotyczące między innymi tego jaki jest czas reakcji na zgłoszenie oraz na jakiej zasadzie działa wsparcie techniczne. Wybierając wysokiej jakości dostęp do sieci należy zwrócić uwagę na zasady oraz procedury zgłaszania problemów. Powinniśmy uzyskać szczegółowe informacje między innymi na temat tego z kim należy się skontaktować i w jaki sposób działa procedura związana ze skuteczną naprawą awarii.
Najlepsi dostawcy dbają kompleksowo o jakość dostarczanego internetu. Monitorują i aktywnie raportują wszelkie, nawet mało znaczące problemy i spadki wydajności. Tym samym w większości przypadków udaje się uniknąć ich eskalacji i zapobiec utracie dostępności do sieci.