Google Maps stało się podstawowym narzędziem do lokalizowania i nawigowania – inne aplikacje, narzędzia i urządzenia do tych zadań mają zdecydowanie mniejsze znaczenie. Korzystają z niego i przedsiębiorstwa, i „zwykli” ludzie. Dlaczego warto być na Google Maps ze swoją działalnością oraz jakie korzyści dla swojego biznesu można z tego pozyskać?

Jak znaleźć się na Google Maps?

Na mapach Google można umieścić swoją działalność poprzez wizytówkę Google Maps Twoja Firma. Pozwala ona na dodanie siedziby swojej działalności na mapy Google, dzięki czemu może ona być łatwo znaleziona przez użytkowników tej aplikacji. Umieszczenie swojej firmy na Google Maps jest bardzo proste – nieco bardziej skomplikowane może się okazać wypozycjonowane wizytówki swojej firmy w tym miejscu w sieci – tym mogą się zająć specjaliści z firmy KoboSystem https://www.kobosystem.pl/

Jak pozycjonować się na Google Maps?

Na pozycję konkretnego przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania w Google Maps wpływa kilka czynników. Kluczowe jest wyczerpujące i prawidłowe uzupełnienie danych na wizytówce przedsiębiorstwa. Warto przyłożyć się do skrupulatnego jej wypełnienia, łącznie z danymi adresowymi, kontaktowymi (numer telefonu, adres e-mailowy), podaniem aktualnych godzin pracy i informacją o stronie internetowej. Lepiej oceniane przez Google będą także wizytówki ze zdjęciami, ocenami i komentarzami – warto postarać się zatem o dodanie grafik, a klientów i współpracowników poprosić o uzupełnianie sekcji ocen i komentarzy. Te czynniki powinny wpłynąć na pozycję przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania w Google Maps.

Jakie są korzyści z obecności na Google Maps?

Najważniejsza korzyść z obecności pineski z lokalizacją naszego przedsiębiorstwa i jego wizytówką na Google Maps to fakt, że pozwala to klientom na… zwyczajne trafienie do naszej firmy. Klienci mogą się zapoznać z tym, gdzie zlokalizowaliśmy nasz biznes, jak można do niego dojechać i ile zajmie im to czasu.

Obecność na Google Maps jest bardzo istotna dla przedsiębiorstw, które funkcjonują lokalnie. Potencjalni klienci często nie wiedzą, jakie przedsiębiorstwa w ich okolicy mogą dostarczyć im poszukiwany produkt lub usługę i wykorzystują do znalezienia informacji właśnie Google Maps. Przykładem może być znalezienie się w nowym mieście i poszukiwanie dobrej restauracji – ta, która będzie oznaczona na Google Maps, będzie posiadała zachęcające zdjęcia, informację o godzinach otwarcia, a najlepiej jeszcze pozytywne oceny klientów z dużym prawdopodobieństwem przyciągnie znajdujących się w okolicach nowych gości.

Pojawianie się przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania na Google Maps wpływa także na jego wiarygodność. Klient może sprawdzić, że dany biznes rzeczywiście istnieje. Zdarza się, że potencjalny klient wie o jakiejś firmie, ale jeśli nie znajdzie jej na Google Maps – może nie zdecydować się na sprawdzenie jej usług, gdyż będzie uważał, że być może ona już nie istnieje lub nie prezentuje oczekiwanej przez niego jakości, skoro nie dba o to, by być w wynikach wyszukiwania na Google Maps.

Tym samym obecność na Google Maps wpływa na ocenę przedsiębiorstwa przez potencjalnego klienta. Dobra wizytówka firmy wskazuje na to, że podmiot podjął wysiłek by dotrzeć do swoich klientów. Dodatkowo internauci chętnie przeglądają zdjęcia – czy to dodane do wizytówki (aby na przykład dowiedzieć się o charakterze danego miejsca – na przykład w odniesieniu do sklepu meblowego w jakim stylu można kupić w nim produkty, co mówić może też o orientacyjnym przedziale cenowym), czy z Google Street View (na przykład w jakiej okolicy znajduje się biuro projektowe lub czy dobrze prezentuje się budynek, w którym się znajduje – co mówić może o jakości jego usług).

Pojawienie się w Google Maps poszerza ponadto możliwości promowania się w sieci. Poza stroną internetową otrzymujemy kolejne miejsce, w którym można opowiedzieć potencjalnym klientom o naszym biznesie i zachęcić do skorzystania z jego oferty. Powiększa się tym samym powierzchnia w sieci do promowania swojej działalności – jednym z poważniejszych grzechów wielu przedsiębiorców jest niewykorzystanie tej kolejnej, często niewymagającej wielkich nakładów okazji do reklamy swojej oferty.

Warto umieszczać w Google Maps zatem także biznesy zupełnie internetowe – by je uwiarygodnić, zbudować świadomość istnienia swojej działalności lokalnie, ewentualnie pozyskać tych lokalnych klientów, zbudować renomę, a także dać klientom, nawet tym nielokalnym, miejsce do wyrażenia swojej opinii o przedsiębiorstwie.