Jeżeli potrzebujemy pomocy specjalisty to automatycznie zaczynamy szukać takiej osoby w naszej wyszukiwarce internetowej. Czasami spytamy najpierw o pomoc swoich znajomych, ale zdecydowana większość pacjentów zaufa temu lekarzowi, który posiada dobre opinie i starannie przygotowaną stronę swojego gabinetu. Na tym właśnie opiera się marketing medyczny. Są to wszelkie działania mające na celu przekonaniu potencjalnego pacjenta, że to właśnie tutaj powinien zapisać się na wizytę.
Jeszcze nie tak dawno temu żadnego lekarzowi nie przeszłoby przez myśl, że musi on reklamować swoje usługi. Pomijając fakt, że jest to zabronione prawnie – specjalista zwyczajnie nie miał na to czasu i wychodził z założenia, że pacjenci zawsze się znajdą. Prawdą jest niestety to, że faktycznie zawsze będą pojawiać się nowi chorzy, którym trzeba pomóc. Obecnie jednak zmieniły się realia i w przypadku otwierania prywatnego gabinetu musimy poświęcić dużo czasu na zadbanie o działania marketingowe – inaczej zwyczajnie nie będziemy mieć pacjentów.
Czy marketing faktycznie jest nam niezbędny?
Jeżeli nie zadbamy o wygląd swojej strony to musimy liczyć się z tym, że nasza pozycja na rynku będzie słaba. Osoba, która próbuje znaleźć dobrego specjalistę w Internecie liczy na konkretne informacje – zakres usług, cennik, referencje danej osoby, kontakt. Chcemy od razu zaobserwować profesjonalizm lekarza, który zna się na swoim fachu i w sposób klarowny wyjaśni nam w czym tkwi problem. Pomocne są również zawsze opinie pacjentów, którzy leczyli się w tym gabinecie wcześniej – ufamy swoim poprzednikom i chcemy wiedzieć, że ktoś z powodzeniem korzystał z jego usług w przeszłości.
Jeżeli pacjent będzie miał do wyboru dwa gabinety lekarskie to z całą pewnością skieruje się do tego, który zadbał uprzednio o skuteczny marketing medyczny (więcej o nim przeczytasz tutaj: https://simpliteca.com/marketing-medyczny/). Przekonają go do tego umieszczone tam porady, poprawność językowa i konkretne treści.
Marketing medyczny – dobre i złe strony
Dobre aspekty zostały wymienione już wcześniej, ale można je szybko podsumować – marketing medyczny zapewnia lekarzowi zaufanie klienta. Przekonuje go do oferowanych usług i sprawia, że chce on właśnie tutaj udać się po uzyskanie porady. A czy są złe strony dbania o wygląd strony internetowej? Jedynym problemem może być tutaj czas. Jeżeli chcemy zająć się tym samodzielnie to musimy przygotować się na długie godziny, które normalnie moglibyśmy poświęcić na pomaganie pacjentom. Dlatego właśnie warto powierzyć to zadanie firmie, która lepiej się na tym zna. Jedną z polecanych jest https://simpliteca.com/, która pochodzi z Warszawy, a obsługuje klientów z całej Polski.