E-commerce, to wymagająca gałąź biznesu – klienci mają ogromny wybór (konkurencyjnych) sklepów i szukają okazyjnych cen na marketplace’ach i porównywarkach cen. Prowadząc handel w sieci, zastanawiasz się nad tym, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż? Mamy 4 porady, które pomogą Ci poprawić kondycję Twojego e-biznesu.

Postaw na swój wizerunek

Wygląd Twojej witryny musi być zgodny z nowoczesnymi trendami i maksymalnie ułatwiać użytkownikowi dokończenie zakupów. Twój wizerunek w sieci jest niezwykle istotny, gdyż klienci w sieci są bardzo wymagający, a  kupują oczami.  Przeanalizuj swój serwis pod kątem użyteczności i zastanów się, czy możesz poprawić elementy związane z: 

  • Ścieżką zakupową – powinna być ona maksymalnie uproszczona i umożliwiać klientowi za pomocą kilku kliknięć zamówić interesujący go koszyk zakupowy. Co istotne możesz wprowadzić do ścieżki zakupowej w swoim sklepie element cross-sellingu – zaproponuj swojemu klientowi produkty komplementarne, a być może zwiększy wartość swoich zakupów.
  • Sposobami dostawy i płatności – w dobie dzisiejszego e-commerce liczy się możliwość wyboru. Zastanów się nad wprowadzeniem do swojego biznesu kluczowych operatorów płatności online oraz np. płatności odroczonych, które niewątpliwie są trendem w e-sprzedaży. Nie możesz zapomnieć o zróżnicowaniu form dostawy – popularne obecnie paczkomaty i firmy kurierskie powinny być wyróżnione na Twoim sklepie.
  • Opisem/fotografiami produktów – Produkty, które oferujesz, muszą być opisane w sposób, pozwalający podjąć klientowi trafne decyzje zakupowe. Powinieneś również zadbać o fotografię asortymentu – przykładowo przy części z nich możesz użyć modela dla pokazania skali.
  • Kontaktem – Twój klient musi mieć możliwość zwrócić się do Ciebie z pytaniami. Twoim obowiązkiem jest odpowiedzieć szybko i wyczerpująco. Możesz dodać np. czat na żywo, który pomoże Twojemu klientowi rozwiać wszelkie wątpliwości.

Atrakcyjny sklep internetowy przyciągnie większą liczbę odwiedzających i realnie wpłynie na zwiększenie Twojej sprzedaży.

Zwiększ zakres działania

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób zająć pozycję lidera w branży, zastanów się nad rozszerzeniem swojej działalności na inne marketplace’y. Nie możesz ograniczać się jedynie do sprzedaży na własnej  witrynie internetowej. Wykorzystaj popularność portali sprzedażowych (Allegro, porównywarka cen Ceneo, Empik), gdyż pozwolą Ci one pokazać asortyment dla większej ilości internautów.

Co istotne, często działania podejmowane na serwisach handlowych są dużo bardziej rentowne niż np. inwestycje w działania SEO czy ADSy. Warto również rozważyć sprzedaż na rynkach zagranicznych – serwisem, który pomoże Ci w szybki sposób wyświetlić ofertę w wielu krajach, jest porównywarka cen Idealo (zobacz: https://liveprice.pl/funkcjonalnosci/porownywarka-cen-idealo/).

Międzynarodowa porównywarka cen Idealo działa na rynku:

Niemieckim,

Austriackim,

Wielkiej Brytanii,

Francuskim,

Włoskim,

Hiszpańskim.

Ekspansja zagranicznych rynków będzie dużo łatwiejsza dzięki możliwości monitoringu automatyzacji cen na Idealo z systemem LivePrice.

Dostosuj ceny do konkurencji

Jeżeli chcesz odnieść sukces i zwiększać zysk ze sprzedaży w sieci, koniecznie musisz zastanowić się nad monitoringiem cen konkurencji w sieci. Klienci potrafią i lubią porównywać ceny tego samego produktu w wielu e-sklepach i jeżeli Twoja oferta wypada bardzo słabo na tle konkurencji (ma mocno zawyżoną cenę), to nie licz na to, że przyciągniesz do swojego biznesu zbyt wielu chętnych.

Jeżeli chcesz skutecznie monitorować ceny konkurencji w sieci, wypróbuj system LivePrice. Narzędzie pozwoli Ci kontrolować ceny, jakie nadają inni sprzedający na wybranym przez Ciebie portalu.  Co istotne, LivePrice zapewni i również (dedykowaną dla danego kanału) automatyzację cen.

Zadbaj o stałych klientów

Koszt pozyskania nowych klientów jest zawsze wyższy niż dbanie o relacje z obecnymi. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, nawiąż ze swoimi kującymi długofalowe relacje. Możesz zaplanować działania, które pozwolą im oszczędzać, robiąc zakupy właśnie w Twoim sklepie.  Możesz postawić na:

  • Dedykowane rabaty dla stałych klientów.
  • Dostęp do wcześniejszych promocji.
  • Powiadomienia mailowe o specjalnych akcjach promocyjnych.
  • Stała zniżka na kolejne zakupy.
  • Darmowa wysyłka (jeżeli nie masz jej standardowo w swoim sklepie) i/lub zwrot.
  • Możliwość zbierania punktów – wymienianych na atrakcyjne nagrody.
  • Dostęp do gratisów.

Zacznij działać!

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Zacznij działać i przeanalizuj swoje dotychczasowe działania, wprowadź do biznesu ulepszenia, które pozwolą Ci zająć pozycję lidera. Co istotne dzięki aplikacji LivePrice możesz już dziś wypróbować, jak monitoring i automatyka cenowa sprawdzą się w Twojej branży. Skorzystaj z bezpłatnej wersji demonstracyjnej i zacznij maksymalizować zyski! Wejdź na: liveprice.pl!