Nie jest tajemnicą, że wielu konsumentów zamienia zakupy stacjonarne na te internetowe, które są szansą na oszczędność czasu i pieniędzy. Wiedzą o tym polscy przedsiębiorcy, którzy coraz częściej ograniczają swoją działalność do e-commerce. Co ważne, nasze rodzime formy coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkach, przyciągając klientów zza zachodniej granicy wysoką jakością towarów czy usług. Założenie funkcjonalnego sklepu internetowego z intuicyjnym interfejsem to jedno, jednak odniesienie sukcesu w niemieckojęzycznym internecie nie może obyć się bez pozycjonowania własnej witryny www. Czy da się to zrobić samodzielnie? Odpowiadamy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest tak ważne?

Prężny rozwój e-handlu to niepowtarzalna okazja do spełnienia swoich marzeń o własnej marce produktów, jednak jednocześnie oznacza coraz większą konkurencję rynkową. Dlatego też należy zadbać o wdrożenie podstawowych narzędzi z zakresu marketingu internetowego, w tym pozycjonowania stron www. Usługi SEO (Search Engine Optimalsation) to zbiór działań, który pozwala zwiększyć widoczność witryn względem wyszukiwarki. Im lepiej przeprowadzone pozycjonowanie, tym wyższa pozycja sklepu internetowego w jej wynikach na dane słowa kluczowe. Pominięcie tego etapu już na samym początku działalności w branży e-commerce spowolni rozwój sklepu, a co za tym idzie, nie pozwoli uzyskać satysfakcjonujących wyników sprzedaży w określonym czasie.

Pozycjonowanie niemieckiego sklepu internetowego – na czym polega?

Pozycjonowanie sklepu internetowego na rynki niemieckojęzyczne to proces złożony, na który składa się kilka kluczowych działań SEO. Warto pamiętać, że tego typu usługi będą różnić się od tych, które przynoszą korzyści względem polskiej wyszukiwarki. W pierwszej kolejności należy zadbać o analizę sklepu internetowego z perspektywy niemieckiego użytkownika. To pozwala wyeliminować ewentualne błędy, które w końcowym rozrachunku mogłyby skutkować porażką każdych kolejnych działań SEO. Stronę internetową należy sprawdzić również pod kątem jakości tekstów na stronie, ich poprawności językowej oraz atrakcyjności dla native speakerów. Pod uwagę bierze się również strukturę strony www i nawigację, duplikację treści czy budowę adresów URL. Dopiero później można zastosować szereg działań SEO, takie jak wybór słów kluczowych, content marketing czy wreszcie link building. Podstawą są linki zdobywane w sposób naturalny, który gwarantuje oferta https://webway.pl/link-building/. Najcenniejsze okazują się bowiem te linki krajów niemieckojęzycznych DACH, które pozyskiwane są z zadbanych portali z ruchem organicznym.

Samodzielne pozycjonowanie – czy warto?

Skuteczne pozycjonowanie wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi działalność w zagranicznym internecie. Dlatego też wdrożenie kompleksowych usług SEO  warto powierzyć profesjonalistom, którzy zadbają o widoczność naszej strony internetowej, a ich działania z pewnością przyniosą długofalowe efekty.