Jeśli chcesz, żeby Twoja oferta była zawsze bardziej atrakcyjna niż oferta konkurencyjnych e-sklepów, musisz na bieżąco reagować na działania konkurencji w zakresie polityki cenowej i promocji, a także na aktualne dane na temat dostępności produktów. Jak to zrobić, aby nie dawać konkurencji chwili wytchnienia i za każdym razem wyprzedzać jej działania? Z e skuteczną pomocą przychodzi narzędzie Dynamic Pricing od Dealavo – poznaj wszystkie jego funkcje i przekonaj się, że warto z niego skorzystać.

Czym jest Dynamic Pricing?

Dynamic Pricing to funkcja automatycznego ustalania cen na podstawie danych zebranych w czasie analizy oraz ustalonych wcześniej reguł, które mają zabezpieczyć Twój e-commerce przed stworzeniem oferty niegwarantującej optymalnego zysku. Jest to rozwiązanie cenne w każdym segmencie rynku, ale najbardziej w tym, gdzie dynamika zmian ofert jest bardzo duża, a liczba konkurencyjnych podmiotów nie ułatwia sprzedaży.

Co zyskasz dzięki Dynamic Pricing?

Dynamic Pricing to narzędzie, dzięki któremu monitoring cen e-commerce będzie jeszcze bardziej skuteczny i w jeszcze większym stopniu przełoży się na optymalizację polityki cenowej. Główne korzyści płynące z Dynamic Pricing to:

  • Oszczędność czasu – automatyzacja cen zwalnia Cię z manualnego aktualizowania ofert. System sam dokonuje odpowiednich dopasować oferty, wykrywając zmiany cen u konkurencji, a Ty możesz śledzić te zmiany w klarownym panelu zarządzania.
  • Zwiększanie zysków – podnoszenie zysków ze sprzedaży dzięki Dynamic Pricing jest jeszcze łatwiejsze. Czasami wystarczy obniżyć cenę zaledwie o jeden grosz, aby wskoczyć na wyższą pozycję w rankingach, ale niekiedy optymalnym rozwiązaniem będzie pozostawienie ceny na tym samym pułapie lub nawet jej podniesienie.

Jak wygląda praca z Dynamic Pricing?

Pierwszy etap to podjęcie decyzji, których produktów ma dotyczyć automatyzacja ustalania cen. W kolejnym kroku ustala się reguły dla poszczególnych produktów, kategorii produktów, a nawet kanałów sprzedaży – narzędzie będzie ustalało ceny w zakresie przyjętych zasad. W ustalaniu cen można dać wolną rękę systemowi lub każdorazowo żądać od niego prośby o potwierdzenie sugerowanych zmian w ofertach. Monitorowanie skutków działań Dynamic Pricing jest bardzo ważne i powinno być podstawą do ustalania dalszych reguł automatyzacji ustalania ceny.

Ustalanie reguł automatyzacji cen

Reguły można wybierać pod kątem specyfiki rynku, na którym działasz. Mogą one dotyczyć m.in. pokrywania kosztów, bezpośredniej rywalizacji z wybranymi konkurentami, osiąganiem konkretnych pozycji w rankingach porównywarek czy stanu zapasów danego produktu. Ich wybór zależy wyłącznie do Ciebie.

Chcesz optymalizować zyski i wyprzedzać konkurencję za każdym razem, kiedy wykona jakiś krok w kierunku optymalizacji oferty? Dynamic Pricing zagwarantuje najlepsze efekty.