Przedsiębiorcy mają dziś nieograniczone możliwości; mogą docierać do swoich odbiorców różnymi kanałami komunikacji. Strategia marketingowa musi być jednak przemyślana i dobrze dopracowana. Wśród wielu opcji mamy do wyboru kampanie sms marketingu. Opowiemy, czym jest marketing sms i dlaczego warto włączyć go w swoje działania reklamowe.

Czym jest sms marketing?

Na początek warto wyjaśnić, czym właściwie jest sms marketing i na czym się opiera. Jak nietrudno się domyślić – jest to reklamowanie produktu lub usługi za pomocą wiadomości sms. Taką kampanię sms można przeprowadzić jednorazowo, wysyłając przygotowaną ofertę do szerokiego grona odbiorców (masowa wysyłka sms). Jednakże wysyłanie wiadomości tekstowych może się odbywać regularnie, w sposób cykliczny.

Tego rodzaju działania marketingowe – krótkie wiadomości tekstowe – mają prosty cel: zwiększenie sprzedaży. Ważnym aspektem jest zatem baza odbiorców do wysyłki sms – określenie docelowej grupy, która będzie najbardziej zainteresowana produktem lub usługą.

SMS marketing obejmuje także wysyłanie wiadomości promocyjnych, informacji o zniżkach, nowościach w asortymencie itd.

Kampanie sms i ich zalety

Kampania sms niesie za sobą wiele korzyści. Najbardziej wymierną jest jednak konwersja sprzedaży. Korzystający z kampanii sms przedsiębiorcy odnotowują wskaźniki konwersji na poziomie ponad 90%, co jest niezwykle satysfakcjonującym wynikiem.

Prowadząc komunikację sms, docieramy do rzeszy odbiorców i to bezpośrednio. Każdy z nas ciągle ma przecież telefon przy sobie. Odpowiednio skonstruowana wiadomość sms przyciągnie uwagę potencjalnego klienta i wywoła pożądany skutek niemal natychmiastowo. Ponadto koszty takiej kampanii są relatywnie niskie.

O ile e-maile bardzo często trafiają do spamu, o tyle przychodzące sms-y ciężko jest przegapić, co stwarza ogromne pole do wdrożenia skutecznej kampanii sms-owej. By zobrazować skuteczność takich działań warto odwołać się do cyfr, które mówią więcej niż tysiąc słów. Otóż wskaźnik otwarcia wiadomości wynosi 98%, podczas gdy e-mail to zaledwie 22.02%.

Niemniej warto łączyć funkcjonalności obu tych narzędzi: mailingu oraz sms-ów. Wiadomość sms jest krótka, a zatem może zachęcić do zapoznania się z szerszą ofertą, znajdującą się w skrzynce odbiorczej.

Stworzenie bazy odbiorców, z którymi przedsiębiorca prowadzi regularną komunikację, pozwala nawiązać długotrwałe i stabilne relacje. Unikalne zniżki i personalne kody rabatowe u obecnych klientów umacniają przekonanie, że są dla firmy ważni. Natomiast w świadomości nowych klientów pozwalają stworzyć pozytywny obraz firmy.

Marketing sms – jak stworzyć idealne wiadomości sms?

W marketingu sms (i nie tylko) liczy się w zasadzie wszystko: pora wysyłania wiadomości, konstrukcja treści, zawarte w niej frazy i short code’y, personalizacja wiadomości sms i zwroty do odbiorcy. Warto zatem wiedzieć, jak tworzyć i wysyłać wiadomości sms.

Wiadomość musi być krótka – jak to sms. Niemniej musi koniecznie przyciągnąć uwagę. Trzeba więc pamiętać o takich elementach, jak:

  • alfanumeryczna nazwa nadawcy
  • kod rabatowy / zniżka
  • Call To Action
  • zapewnienie korzyści
  • skrócone linki w treści

Warto tu podkreślić, jak istotnym elementem jest Call To Action, czyli wezwanie do działania. Klient musi się poczuć zmobilizowany do podjęcia kroków, zmierzających do sfinalizowania zakupu. Podczas tworzenia wiadomości tekstowych warto też unikać strony biernej oraz trybu przypuszczającego. Niemniej klient musi poczuć, że to są jego decyzje. Sprawdzonymi sformułowaniami są krótkie i stanowcze: „wchodzę” (zamiast „wejdź”), „wybieram”, „sprawdzam” itd.

Jak stworzyć bazę odbiorców z numerem telefonu?

Klienci mogą sami zapisywać się na newsletter sms. Na stronie internetowej firmy należy umieścić mechanizm, pozwalający na zapisanie się. Nie da się ukryć, że jest to najlepsze rozwiązanie pod względem targetowania grupy odbiorców. Od razu mamy przecież do czynienia z zainteresowanym klientem, dla którego możemy przygotowywać spersonalizowane oferty. Narzędzia służące do zapisywania się na newsletter gromadzą bowiem takie informacje, jak: płeć, imię i nazwisko, wiek itp.

Jeśli prowadzisz sprzedaż internetową, to z całą pewnością masz już bazę numerów telefonów. Podczas rejestracji w sklepie internetowym klienci używają bowiem numeru telefonu.

Jak wybrać odpowiednie narzędzie do masowej wysyłki sms?

Aby wysyłka sms przebiegała sprawnie i bezproblemowo, należy korzystać ze sprawdzonego narzędzia. Bardzo ważne są funkcjonalności takiego narzędzia, a mianowicie możliwość automatyzacji całego procesu (zgodnie z utworzonym wcześniej cyklem).

Kolejnym warunkiem jest łatwość obsługi i przyjazny interfejs. Takie narzędzie ma wspierać, a nie utrudniać pracę. Tym bardziej, że wysyłka sms odbywa się stosunkowo często.

Nie można zapomnieć również o kosztach. Ceny kształtują się rozmaicie. Trzeba mieć świadomość, że czasami niższa cena nie będzie szła w parze z łatwością obsługi czy dostępem do bazy klientów. Niemniej na rynku są dostępne funkcjonalne narzędzia w całkiem korzystnych cenach.

Podsumowując; zawarte w treści sms-a informacje o zniżkach, promocje i reklamy docierają do szerokiego grona odbiorców. Wszyscy mamy dzisiaj telefony komórkowe nieustannie przy sobie. Biorąc to wszystko pod uwagę, trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że marketing sms jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym.