Posiadając stronę internetową, w jakimkolwiek biznesie, prawdopodobnie chciałbyś, żeby pojawiała się na pierwszej stornie wyników wyszukiwania. Chciałbyś, aby była widoczna na wiele słów kluczowych, które użytkownicy Internetu wyszukuje w Google. Jednak możesz mieć przekonanie, że jest to bardzo kosztowne i potrzeba wydać wiele pieniędzy by to osiągnąć. Cóż. Całkiem prawdopodobne, że możesz się mylić. Możesz wydawać pieniądze na reklamę i po zakończeniu kampanii przestać być widocznym, lub pracować na pozycjonowaniem strony i poprawiać swoją widoczność w sieci bez wydawania pieniędzy. Jak to zrobić? Trzeba mieć klucz!
Pozycjonowanie strony internetowej
Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu Twoja strona internetowa może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Nikt nie chce być nawet na drugiej stronie a co dopiero dwudziestej drugiej czy dwusetnej! A to może się zdarzyć, jeśli w ogóle nie podejdziesz do tematu pozycjonowania. Dzięki umiejętnemu pozycjonowaniu nie tylko wespniesz się wyżej w wynikach wyszukiwania, ale też zwiększysz ruch na swojej stronie i pozyskasz nowe zapytania od klientów. Czyli zwiększysz konwersję i zyski w firmie! Jednak to nie wszystko.
Pozycjonowanie stron www wcale nie musi być kosztowne. Załóżmy, że prowadzisz sklep motoryzacyjny i wprowadziłeś do oferty nowy super olej silnikowy. Wierzysz w ten produkt i chcesz go wypromować. Dlatego planujesz płatną kampanię reklamową, która kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych za jeden miesiąc trwania. Zyski są niepewne, produkt jest nowy, potrzeba zbudować świadomość. Po miesiącu może okazać się, że potrzeba jeszcze kilkadziesiąt dodatkowych tysięcy. Czy to się opłaca? Policz sam. Jednak w tym samym czasie, możesz pracować nad pozycją strony z tymi olejami w wyszukiwaniach organicznych (SEO). Innymi słowy, robisz wszystko, by użytkownik, który wpisze w wyszukiwarce Google „super olej silnikowy” zobaczył Twoją stronę, wszedł na nią i kupił produkt. I to wszystko bez reklamy. Jak to zrobić?
Dlaczego warto prowadzić pozycjonowanie stron internetowych?
Użytkownicy Internetu są bombardowani coraz większą ilością reklam. Ich nadmiar sprawia, że stają się poirytowani i przestają na nie zwracać uwagę. Często widząc napis „reklama” omijają te wyniki, bo podświadomie uważają, że ktoś próbuje im coś na siłę wcisnąć, czego nie lubią. Dlatego chętniej klikają w te organiczne wyniki, czyli te, które pojawiają się poniżej reklam w wyszukiwarce. Takie wyniki wzbudzają zaufanie firmy, zwłaszcza jeśli na stronie, w którą klikną znajdą interesującą odpowiedź na ich zapytanie. Jednak to nie wszystko.
Dzięki pozycjonowaniu sprawiasz, że Twoja marka jest widoczna. Im bardziej dbasz o tę widoczność tym większa szansa na konwersję i zakup w Twoim sklepie. Poza tym, kampanie reklamowe kierujesz do określonych grup odbiorców, a wyniki organiczne (naturalne) docierają do wszystkich użytkowników sieci. Czy wiesz, że w Polsce 97% użytkowników korzysta z Google jako z jedynej wyszukiwarki internetowej? Kilkadziesiąt milionów osób wprost czeka na Twoją stronę. Jednak to wciąż nie wszystko. Oprócz tego, że budujesz zaufanie i autorytet marki, ponosisz niskie koszty dotarcia do klienta i chociaż wysokie pozycje w Internecie wymagają czasu, to ich efekty są długotrwałe. Żadna płatna kampania nie trwa tyle, co może trwać wysoka pozycja wyszukiwania Twojej strony.
Jak prowadzić pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie stron internetowych do długotrwały proces, który daje równie długotrwałe efekty. Ważne są różne aspekty techniczne Twojej strony oraz treści, jakie na niej, a w zasadzie na nich umieszczasz. Nawet najmniejszy biznes, obecny online, ma kilka podstron. Oprócz strony głównej, stronę „o firmie”, „o produkcie X”, „o produkcie Y” itd. Dlatego należy pozycjonować wszystkie podstrony, aby były dobrze widoczne dla wyszukiwarki Google.
Czy wiesz, że to jak działa Twoja strona ma bardzo duży wpływ na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania? Takie aspekty jak szybkość ładowania, kompresja obrazków, atrybuty alternatywne, czcionki i wszystkie technologie użyte na stronie mają bardzo duże znaczenie. Google chętniej wyświetla te strony, które dbają o te aspekty. Optymalizacja strony pod kątem technicznym jest bardzo ważna.
Jednak równie ważne co optymalizacja, a nawet ważniejsze są treści. Treści, które interesują użytkownika. Skoro szuka on „super oleju silnikowego” to po wyświetleniu strony chce znaleźć maksimum informacji na jego temat. Jeśli przyciągniesz go do siebie treścią i zainteresujesz na tyle, że zostanie on na Twojej stronie dłużej, to algorytmy Google uznają Twoją stronę za wartościową. Tym samym, chętniej będą ją wskazywać kolejnym użytkownikom, którzy zapytają o to samo. To samo, czyli słowo kluczowe. Na tym głównie opiera się działania SEO. Słowa kluczowe to nic innego jak frazy, na które chcesz być widoczny w Internecie. Zdajemy sobie sprawę, że pozycjonowanie strony www może nie należeć do najłatwiejszych. Chociaż możesz próbować robić to o własnych siłach to warto powierzyć to zadanie specjalistom, którzy zajmują się pozycjonowaniem strony internetowej na co dzień.