Każdy przedsiębiorca marzący o sukcesie swojej marki musi wdrożyć odpowiednią strategię marketingową. Reklamy w gazetach czy miejskie billboardy to już jednak melodia przeszłości, zwłaszcza jeśli chodzi o promocję na skalę międzynarodową. Tutaj nieocenione okazują się działania SEO i pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech i innych krajach niemieckojęzycznych, które stanowią duży rynek zbytu dla polskich produktów i usług. Zatem jakie korzyści płyną z inwestycji w niemieckie SEO ?

Pozycjonowanie w Niemczech – większa rozpoznawalność

Wiele znanych na całym świecie koncernów zaczynało od działalności na rynkach lokalnych i krajowych, które z czasem przestały im wystarczać. Podjęcie decyzji o wejściu na rynki zagraniczne, w tym niemiecki czy austriacki, wymaga odwagi i odpowiedniego modelu biznesowego, który w dużej mierze bazuje na marketingu. Większa rozpoznawalność marki to klucz do międzynarodowego sukcesu, a pozycjonowanie to najtańszy sposób dotarcia do klientów. Przy odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu można samodzielnie wypracować wyższą pozycję strony czy e-sklepu w wyszukiwarce Google.de lub zlecić zadanie profesjonalnej agencji SEO, która z łatwością dostosuje zakres usług do potrzeb marki planującej wejście na nowe rynki zagraniczne.

Pozycjonowanie stron w Niemczech – większy ruch na stronie

Głównym celem pozycjonowania i innych działań SEO w Niemczech jest pozyskiwanie ruchu organicznego. Na ten ostatni składa się liczba aktywnych użytkowników wchodzących na stronę poprzez kliknięcie w link pojawiający się w wyszukiwarce po wyszukaniu konkretnej frazy, który jednocześnie nie jest reklamą. Zwiększenie wartościowego ruchu na stronie automatycznie przekłada się na większą grupę potencjalnych klientów, którzy coraz chętniej wyrażają chęć dokonania zakupu promowanych produktów czy usług. Pozycjonowanie w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i innych krajach niemieckojęzycznych okazuje się zatem niezbędne do generowania większych zysków z międzynarodowego e-commerce i osiągnięcia optymalnej stabilności rynkowej.

SEO DACH – o czym pamiętać?

Decydując się na promowanie swojego biznesu poprzez SEO DACH, czyli pozycjonowanie w krajach niemieckojęzycznych, należy pamiętać o kilku istotnych aspektach. Po pierwsze, skuteczne pozycjonowanie w Niemczech nie może obejść się bez wysokiej jakości content marketingu. Liczy się bowiem nie tylko nasycenie tekstu odpowiednimi słowami kluczowymi, ale zbudowanie wokół nich wartościowej i w pełni zrozumiałej treści w języku niemieckim. Nie można również zapominać o pozyskaniu niemieckiej domeny, która dla algorytmów Google.de jest bardziej widoczna niż domena .pl, a także o link buildingu, czyli tworzeniu bazy niemieckich linków zwrotnych pochodzących z dobrych źródeł.