O Big Data mówi się w kontekście zarówno wyzwań, jak i możliwości. Jeżeli prowadzisz firmę, gromadzisz dane i zastanawiasz się, czy warto inwestować w Big Data, to odpowiedź brzmi: tak. Dowiedz się, w jaki sposób technologia ta może pomóc Ci w prowadzeniu biznesu.

1. Redukcja kosztów

To jeden z głównych powodów, dla których firmy rozważają wykorzystanie Big Data. Dzięki analizie zgromadzonych danych możliwa jest oszczędność czasu – i co za tym idzie – również pieniędzy. Oszczędności są mile widziane przez każdego przedsiębiorcę, gdyż pozyskane w ten sposób środki wykorzystać można na dalszy rozwój przedsiębiorstwa.

Przykład: prowadzisz firmę transportową i dysponujesz danymi z systemów GPS. W rezultacie możesz wyznaczać optymalne trasy, dostarczając towary na czas swoim klientom, oszczędzając jednocześnie na paliwie.

2. Szybka odpowiedź na potrzeby klientów

Walka o klienta odbywa się na wielu płaszczyznach. Przewagę konkurencyjną można zdobyć, oferując produkty pożądane w danym momencie przez konsumentów. Analizując posiadane dane, możesz szybko odpowiadać na zmieniające się preferencje klientów, zostawiając tym samym konkurencję daleko z tyłu.

Przykład: prowadzisz sklep internetowy. Dostrzegając w porę zainteresowanie określonym produktem, możesz szybko uzupełnić stany magazynowe. W rezultacie towar będzie u Ciebie dostępny, podczas gdy konkurencja będzie próbowała go pozyskać od producenta.

3. Targetowany marketing

Czasy reklamy kierowanej do ogółu konsumentów są już dawno za nami. Dziś liczy się targetowany marketing. W tej dziedzinie również może pomóc Big Data. Analiza danych może być punktem wyjścia do stworzenia targetowanych reklam. Docierając do precyzyjnie określonej grupy odbiorców, zwiększasz szansę na zwiększenie sprzedaży.

Przykład: jesteś właścicielem sklepu internetowego. Big Data pozwala Ci pozyskać informację o tym, kim są Twoi odbiorcy i jakie produkty preferują. Tę wiedzę możesz wykorzystać, tworząc spersonalizowaną treść newsletterów i informując określoną grupę klientów o promocjach czy nowościach w Twoim e-sklepie.

4. Zwiększenie lojalności

Informacje o oczekiwaniach i wymaganiach klientów pozwalają przygotować ofertę skrojoną do ich potrzeb i tym samym zwiększyć sprzedaż. To jednak nie wszystko, bo takie działania wpływają również na zwiększenie lojalności już pozyskanych odbiorców. Nie przechodzą oni do konkurencji, gdyż ta nie dysponuje lepszą propozycją.

Przykład: banki i firmy z sektora finansowego wykorzystują Big Data, aby zapewnić klientom dostęp do pożądanych produktów. Inaczej mówiąc, pozyskane informacje wykorzystują one podczas tworzenia oferty.

5. Lepsze zarządzanie ryzykiem

Umiejętnie wykorzystane zasoby danych przekładają się nie tylko na wyższą sprzedaż, ale też pozwalają lepiej zarządzać ryzykiem. Big Data pozwala wskazać obszary, które mogą w przyszłości spowodować poważne problemy.

Przykład: w sektorach takich jak branża farmaceutyczna czy finansowa rozwiązania Big Data są z powodzeniem wykorzystywane do wykrywania korupcji, nadużyć gospodarczych czy prania brudnych pieniędzy. Firmy mogą używać tej technologii także w audytach wewnętrznych.

Chcesz wiedzieć więcej o Big Data? Przeczytaj również artykuł znajdujący się na tej stronie: https://businessintelligence.pl/co-to-jest-big-data-i-kto-to-wykorzystuje/. Dziś Big Data to już nie przyszłość, ale teraźniejszość, którą możesz wykorzystać, aby stać się liderem w swojej branży.